Vores telefonbog er nu tilgængelig i webapp form. Ønsker du at prøve den?

Nej tak Ja tak

x
Guides

De 46 trin mm.

Et ekstremt kompliceret funderingsarbejde ligger bag de 46 trin, der nu forbinder metro, tog og gadeplan på Østerport Station.

Foto: Züblin

Intet mindre end fire år har det taget for Metroselskabet og entreprenørvirksomheden Züblin at bygge trappen og den tilhørende transfertunnel færdig til Østerport Station.

Forud er gået et omfattende og ekstremt kompliceret funderingsarbejde. Byggegruben er etableret kun 1,2 meter fra det eksisterende spor 6 på Østerport Station, klos op ad den fredede stationsbygning og ovenpå centrale spildevands- og ferskvandsledninger til Københavns forsyning. Det har selvsagt krævet helt særlige hensyn til både planlægning og udførelse, og funderingsafdelingen hos Züblin har haft alle discipliner i gang. For at løse opgaven er der anvendt spuns og in-situ beton, men også slurrypæle, GEWI-pæle, TAM-grouting og jordankre.

Læs hele artiklen i Magasinet BETON 2-2021

 

Relaterede artikler